zaterdag 5 november 2016

Weer een nieuw hoekje

Het is leuk om zo af en toe een nieuw hoekje te maken en omdat ik de afgelopen maanden aan huis gekluisterd was door een gebroken enkel moest het er maar weer eens van komen.

De bouw is klaar;

















En dan kan het leuke werk beginnen. De buitenkant eerst afmaken. Van een vriend kreeg ik een apparaat om gras te maken. Zo leuk om hiermee te spelen, het gras gaat recht overeind staan wat een realistisch effect geeft. Helaas op de foto's niet goed te zien.















Van de stratenmaker pakte ik een wortel ( van een boom of struik) die nu dienst doet als de basis voor de roos. Uiteraard moeten er nog veel meer bladeren, bloemen en knoppen aan komen maar het begin is er.

 

De grasmaaier is kant en klaar gekocht maar heb ik geverfd, hoe nostalgisch.

Op naar de binnenkant!,





11 opmerkingen:

Ilona zei

Hi Roelie! goh, wat lees ik nou: heb je een gebroken enkel? Ik hoop voor jou dat het alweer aan het genezen is..?
Je hoekje is een dotje: veel mogelijkheden en het resultaat is tot nu toe erg mooi. Het gras staat er al lekker lang bij, hihihi. Heerlijk dat je zo'n apparaat van iemand mocht lenen, want ze schijnen nogal duur te zijn helaas....
De roos tegen de gevel geeft al een mooie impressie van hoe het worden gaat en ja, het is een heel werk om zoveel blaadjes en roosjes te moeten maken ;)!!
Leuk, die grasmaaier, ik heb er zelf echter nog nooit eentje in mini gevonden. Is deze van een bepaald merk of zo, ik bedoel tin van Phoenix of zoiets?
Sterkte met je enkel en het genezingsproces, ik hoop dat je gauw weer mobiel bent met allebei jouw voeten/benen ;)!
Groetjes, Ilona

Contrastes-Rosa Mª zei

Un rincón muy acogedor, los acabados perfectos has dado un toque muy real. Te deseo pronta recuperación, feliz fin de semana:-)

Ingi zei

Vow, so cute details!

shannonc60 zei

Gorgeous! I love every detail, especially your lawn mower. Great work.

elizabeth s zei

This corner shop is looking really lovely! I think that the grass standing upright makes a lot of difference even though the lawn is small and I hope that you will one day demonstrate how you used the static machine to achieve it, because I would find that tutorial really very interesting too!
I LOVE the roses framing the entry as well as the various items you are displaying within the landscape.
Hope that your ankle heals soon and that your little shop, continues to grow! :D

elizabeth

PILAR6373 zei

Espero que tu tobillo esté totalmente curado!!!
La construcción y ambientación de la tienda es maravillosa,con muchísimo realismo,me encanta!!!!
Besos.

thea zei

Roelie, nu ik weet van het "echte" gras, is het nog leuker.
Je moet nog wel heel wat doen. maar het is een mooi overzicht.

Groetjes Thea

Roelie zei

Dank jullie voor de complimenten!
@Ilona, de grasmaaier is inderdaad van Phoenix en ik ben gelukkig weer op de been.
@ Elisabeth on YouTube you can find how it works to make static grass and even to make an applicator

Tessa Liduina zei

Ik zag je foto's ook op Facebook Poppenhuis&Tips langskomen (geloof ik). Wat heb je dit hoekje weer prachtig gemaakt. Heel inspirerend!

Nono zei

Wat een mooi hoekje!!! Vol met leuke details. Perfekt grasmaaier.
Sterkte met jouw enkel! Groetjes

miniacollection zei

Really gorgeous!!!
Geneviève