dinsdag 2 oktober 2012

Boek, deel 1


Vorige week zag ik een houten boek bij de kringloop winkel en die kon ik niet laten liggen voor 2 euro. Op de buitenkant waren grote letters geschilderd en die heb ik er eerst afgeschuurd. Het liefst zou ik de buitenkant een oud gebonden uiterlijk willen geven maar zou niet weten hoe. Mocht iemand ideeën hebben dan zou ik die graag willen weten.


De bestemming stond al snel vast. Dus op zoek naar de juiste spullen. De basis heb ik het weekend gemaakt, meubels en schouw geschilderd, elektra aangelegd en nu kan het leuke werk van vullen beginnen. 




Binnenkort hoop ik foto's te plaatsen van het geheel.





9 opmerkingen:

Irene zei

What a great idea. I'm no help with the exterior though, sorry!

Chris zei

Wat wordt dat leuk, ik ben heel benieuwd hoe het nu verder wordt! Ik heb eens zitten denken maar kun je niet met boekbinderslinnen of het materiaal waarmee boeken soms gekaft worden (ook een soort linnen) de omslag strak bekleden en dan viezig maken met verf of schoensmeer?

Ilona zei

Hi Roelie, wat gaaf zo'n vondst bij de kringloop! Je bent al goed gestart met de binnenkant; ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Voor de buitenkant sluit ik me aan bij Chris van "hierboven" ;). Ik zou het waarschijnlijk ook zo aanpakken, of eventueel een rest dun leer? Vraag eens bij de schoenmaker of ze nog restjes hebben, die je samen kunt voegen tot een kaft. Het zijn maar wat ideetjes.
Groetjes, Ilona

Xandra Dekker zei

Wat een mooie vondst. Ik kom ook graag bij de kringloop waar ik al een aantal leuke miniaturen heb gevonden voor weinig geld :)

Veel plezier met het vullen van het boek.

Groeten Xandra

rosethe-minima zei

c'est une pièce miniature dans un livre ? Les traducteurs ne sont pas très justes mais ils sont utiles.
une jolie idée, un beau début !
rosethé-Minima

Jody zei

Hoi Roelie.

Leuk om weer eens iets van je te zien, gaat het weer beter met je schouder?
Ik ben heel benieuwd hoe je het boek gaat invullen.

groetjes
Jody

Roelie zei

Dank voor jullie reacties maar het liefst heb ik een kaft wat op een echt gebonden boek lijkt, met letters op de buitenkant. Dus dat zal zoeken worden bij de kringloop( juiste formaat en titel)
@Rosethé. Oui,le livre est fait de bois.
@Jody, mijn fysiotherapeut en ik zijn tevreden over de vorderingen maar we zijn er nog niet. Gelukkig zijn de nachten wel grotendeels pijnvrij.

Groetjes, Roelie

Paula zei

Ziet er heel leuk uit!

Mooie boeken, en inderdaad, twee boeken van hetzelfde formaat uit elkaar halen en om de doos heen plakken. Ben heel benieuwd.

Groeten van Paula

Helma zei

Zier er leuk uit Roelie,,,wat heb je dat setje van Chrysnbon leuk gepimpt...ik heb net zo'n stoel 1:1 hier bij een buureautje staan. ik vind het een prachtige verdeling enen kant openhaard en andere kant een gezellig zitje.

je zou de buienkant na beschilderen ook leuk kunnen beplakken met een kerstservet met decoupagelijm.
Ik ga moegen nog even weer kijken!

helma